reklama

Máme tu nový pivovar

V epoche schránok, ničnehovoriacich názvov, nedohľadných nadnárodných firiem a reťazcov,... rovnako dobre ako skvelé pivo osvieži pohľad na podnik s vlastnou identitou a majiteľov, ktorých meno je na každom podpivníku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Podnik, ktorý má byť len dnes oficiálne otvorený už získal svoju identitu a jedinečnú atmosféru. Jeho názov nadväzuje na miestnu minulosť. Umiestnenie na samom okraji Starej Turej s výhľadom na Myjavskú pahorkatinu a Biele Karpaty očarí nielen kopaničiarskeho lokalpatriota, ale snáď každého návštevníka, ktorý dostane chuť na originálne pivo.

To, čo ma však najviac oslovilo v našom spoločenskom kontexte nepoctivého podnikania, schránkových firiem a najrozličnejších okrádačiek je rodinný charakter podniku. Hoci ani toto nie je žiadnou zárukou morálky v podnikaní, predsa len sa tu deje niečo výnimočné. Niekto sa rozhodol ísť s vlastným menom na trh na mieste, ktoré je s týmto menom pevne spojené a pod záštitou viacerých generácií svojej rodiny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som tam včera sedel pri sviežom ryšavom pive ožiarenom západom slnka, v mysli sa mi zjavil film Obchod na korze a Jozef Króner alias Tóno Brtko pred predajňou H. Lautmann-vdova. Spomenul som si tiež na Buddenbrookovcov, Baťu a na staré fotografie obchodov s menami a domami svojich majiteľov, prevažne Židov. Iste tu všetko dokonale nefungovalo, zákazníci však presne vedeli čo a od koho kupujú a predávajúci vedeli, že ich obchod sa netýka len peňazí a tovaru, ale aj ich mena, rodinnej cti, tradície; ich predkov aj ich potomkov. Išlo o hlbší vzťah k svojim statkom, než je to u porevolučných zbohatlíkoch, ktorí sa dostali k majetku cez podivné známosti a ohýbanie chrbtice.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím, že to, čo dnes najviac brzdí rast našej životnej úrovne, je nedostatok morálky. Slovom, sme egoisti, okrádame sa, zahmlievame a zametáme pod koberec; ľudia nám už neprislúchajú ako členovia vlastnej komunity či spoločnosti, ale stali sa len ekonomickými kategóriami - prostriedkami našich ziskov. Preto mi je akákoľvek úprimná snaha o priamosť a priehľadnosť taká sympatická. 

Pavol Trúsik

Pavol Trúsik

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

ten, kto si myslí, že pravda zvíťazí aj keď prehrá Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu